"popo zoekt ze op", laat me niet lachen..
Soms word je lastig gevallen om niks, in dit filmpje is dat niet het geval vanwege het gedrag op de weg maar soms slaat het nergens op waarvoor ze je aanspreken.
Oude vriend van me werkte ook bij politie, hij zei dat als ze zin hadden om te vechten dat ze extra rondje surveillance uitvoerden om confrontaties op te zoeken.
Dus ik snap wat Mani bedoelt, niet alle politieagenten zijn zo inderdaad zoals hij wel beweert, maar zitten zeker veel tards tussen.
Ik ben juist blij dat er steeds meer jochies zijn met een grote smoel. Ze snappen misschien niet waarom ze zich zo gedragen naast dat ze stoer willen zijn maar ik ben anti politie-staat. Het blijkt steeds meer geaccepteerd te worden en normaal te worden terwijl jaren geleden onze voorouders hier tegen hadden gevochten. Cultuur raakt verloren en het zogenaamde 'slaven' leven steeds meer in de normen en waarden geintegreerd. Voor mij is elke dode agent een goede agent. Klinkt koud maar ik heb liever een vrije wereld van cultuur dan een lege met een militair complex om eigen populatie in toon te houden.
Des te meer politie, des te meer criminaliteit. Dus helpen doet het zeker niet.
Er zijn genoeg mensen die het juist fijn vinden dat we in een multiculturele samenleving leven, zoals ik.
Helaas zijn er veel die het verneuken voor beide kanten, maar gelukkig is de meerderheid gewoon chill met elkaar.
Hey chefkok, ik werk voor mijn centen. Ik werk voor alles wat ik heb. Ik ben niet verwend. Een student is verwend, beetje lui leren met een financiering, en dan wss nog thuis wonen. Mijn punt is dat het erger en erger word. Jij woont niet in een laag inkomen wijk dus je ziet het niet. Je merkt het misschien wel als je afgestudeerd bent, en dan geen baan kunnen vinden. Zoals veel studenten. Dan ga je wel anders piepen. En dat ik een hekel aan politie heb is omdat ze dit zelf bij de jongeren ontwikkelen. Dit filmpje is nog soft vergeleken wat wij meemaakte die leeftijd en wat dagelijks gebeurd in stadswijken.
Ik respecteer je harde werk en je hebt vast veel meegemaakt, maar ook dit slaat nergens op.
Ik ben al jaren student en ik woon al een tijdje op mezelf.
In de beginjaren veel studiefinanciering gehad, maar werk nu ook gewoon om hier te kunnen blijven wonen.
Dit is ook appels met peren vergelijken als je het mij vraagt, in Afrika hebben ze helemaal niks.
Betekent niet dat wij dan onszelf zo moeten aanpassen dat wij dat ook ervaren.
We zitten eenmaal in een systeem dat we kunnen kiezen om studiefinanciering aan te vragen.
Tuurlijk had ik in mijn beginjaren in mijn studie volop kunnen werken, maar de keuze voor een financiële boost was prima.