laat mij 1 bron zien, 1 iets zien waar wij(moslims) over jou geloof of een ander ooit een beledigende dinge hebben gezegd.
Dat zei ik niet, ik zei dat moslims er niets van zeggen als het over Jezus gaat.
Jezus is ook een profeet wat in de koran voorkomt ja, why the fuck zouden wij erover moeten spotten? Kom met echte argumenten aub.
Het gaat er niet om of je ermee wilt spotten maar als het gebeurd hoe je dan reageert. Ik spreek nu uit eigen ervaring uit de maatschappij: moslims reageren er feller op dan christenen bijv.
Als jy al zowat je hele leven in een land word aangekeken als een terorrist of een crimineel, dan zou jy ook snel opgefockt raken, zou je ook snel beledigd voelen geloof me jong:D
Dit vind ik zo jammer aan t Nederlandse volk; altijd zonder ervan bewust zijn wordt er over een heel volk over 1 kam geschoren.
Dit snap ik niet, ik zit gewoon met je te discussieren en jij zegt dat ik er niet bewust van ben van wat ik zeg?
Ik heb af en toe de term moslim genoemd ja, ik kan als je wil ook de hele tijd zeggen "mannen die in de koran geloven", maar je weet goed dat ik lang niet alle moslims bedoel.
Ik zeg alleen uit mijn ervaring en wat er in de krant staat dat het bij moslims wel vaker voorkomt dat zij zich geërgerd voelen bij bijvoorbeeld spotprenten.
ohja over opvoeding nog. Wij zijn zo opgevoed dat wij weten wat voor ons wel en niet dierbaar is, waar wij wel en niet waarde aan moeten hechten.
Ja, zo is iedereen ook opgevoed. Eerst voor jezelf zorgen. Maar rekening met een ander houden is blijkbaar zeldzaam? Ik zeg niet dat je niet beledigd mag zijn, maar mensen kunnen ook fouten maken of iets doen omdat zij dat zo zien. Ik vind het dus echt belachelijk dat die Deen die die spotprent maakte nu achtervolgd wordt.
Je kan toch gewoon denken van 'ja het is maar een afbeelding, ik weet dat m'n geloof toch zo is en dit plaatje stelt niks voor'?
Nogmaals dat is niet naar jou gericht maar wel tegen die mensen die daar bij betrokken zijn.
zoals Turqua het zegt, wnnr er over jullie moeders zelfs word gesproken vinden jullie het niet zo erg.
Dat klopt, maar denk je dat we er wel blij van worden ofzo? Wij negeren die shit gewoon en weten van 'Mijn moeder blijft mijn moeder, ik weet hoe ze echt is'.
Jullie maken zelfs grappen over jullie eigen moeders. Niet jy misschien lumi, maar over t algemeen komt t vaak voor
oeps, hoe bedoel je over 1 kam schere
Ik maak zelf ook grappen soms over m'n eigen moeder, ik ga dat niet ontkennen. Ik weet namelijk zelf dat als ik dat kan maken ik ook 'mag' lachen om andere grappen.
Niet dat dat de echte reden is, het speelt ook wel mee (ik denk aangeleerd). Echte reden is dat het me niet veel doet omdat als iemand wat uitspreekt ik die woorden gewoon controlerend kan negeren, dan doet het geen pijn.
Genoeg over mezelf, ik probeer alleen duidelijk te maken dat als je in een multi-cultureel land leeft het makkelijker is om elkaars manieren zo over te nemen dat we chill in vrede leven.
En hier profiteert Wilders van, dus we moeten het zelf zien op te lossen.
Edited by luminoKo, 18 March 2010 - 01:32 PM.