En uit ervaring heb ik ook gemerkt dat niet alleen in NL, maar door heel de wereld een soort van 'moslimhaat' is gecreëerd door 1 of andere manier, en dat juist door niet-moslims.
Haat is een groot woord, maar wennen is het wel ja. Dat zou je ook enigzins kunnen voorstellen bij ons;
Stel je leeft gewoon het leven door en als je op straat normaal kan zeggen als iemand per ongeluk op een plant in je voortuin stapt: "Kunt u miscchien oppassen volgende keer?"
Nu tegenwoordig moet je oppassen voordat je wat tegen deze jongeren/mensen wat zegt (niet alléén moslims, gewoon de hele groep jongeren (dus ook nederlanders) máár (nadruk op maar) van de incidenten wel grotendeels mensen van allochtoonse komaf (bronnen uit de krant/media)) of je wordt meteen bedreigd of genegeerd.
Kan je voorstellen dat dié nederlanders iets willen veranderen in deze samenleving?
Dat soort mensen stemmen op Wilders omdat zij dat één van de ergste problemen vinden in dit land, de brutaliteit onder jongeren.
Ik kan het me dus enigzins wel voorstellen dat die mensen zich zo voelen.
En ik zelf heb ook een beetje het gevoel dat sommige jongeren van die allochtoonse komaf hun opvoeding als een excuus gebruiken zoals: "Ja zo ben ik eenmaal opgevoed, dit zijn mijn waarden", terwijl wat vrienden van mij die ook allochtoons zijn echt hun best doen en chill zijn.
Om het even samen te vatten, door dit gedrag komt dit beeld ook in de media, omdat 70% of meer van ons land gewoon dom redeneert van 'Alle buitenlanders zijn kut omdat ze in mijn wijk lopen'. Hoe feller je je waarden hierop toepast des te meer dit beeld zal verspreiden in Nederland en omgeving.
Ik zie mensen vertellen hoe hun nachtje met zijn eigen vrouw was, tot aan alle details. Dat zie je echt niet in mijn cultuur voorkomen, dus spreek voor u zelf.
Je begrijpt me denk ik nog steeds niet..
Je hoeft niet open te zijn om met elkaar vrede te hebben, als je elkaar maar wel zo in hun waarden laat.
Als iemand dat zegt dan kan je dat negeren of doen alsof het je interesseert.
Als ik een cartoon shit over Hitler zou maken over hoe goed en al hij wel niet was, zou jy het ook niet bepaald leuk vinden, toch?
En dan moet je al helemaal belachelijk vinden dat ik daarvoor word achtervolgd? weinig kans ja.
Ik zal het niet leuk vinden maar ook niet erg. Het is jouw mening, als iemand bijv. zegt dat hij alle witten haat kan ik nog steeds bevriend zijn met iemand. Ieder heeft z'n eigen mening. Pas als ik merk dat mensen me echt persoonlijk beledigen dan is het een ander verhaal. Maar dan moet het (voor mij dan) over mezelf gaan en dus niet over m'n geloof:
"Kuthond" vind ik erger om te horen dan "Je moeder" of "Ga Jezus verbranden".
Dan zullen wij toch wel de schuldigen daarvan zijn, terwijl het niet eens zo is.
Dit komt door het beeld wat door jongeren (meestal buitenlands wat dus in de media staat) ontstaan is.
Als ik op vakantie zou gaan in Rusland en de media zegt dat er in Moskou veel geweld op straat is door vooral gekleurde jongeren, dan let ik meer op hun dan op witte mannen.
Dat heeft in mijn ogen niks met discriminatie te maken, maar gewoon met feiten uit de media.
Dat betekent niet dat ik dus niet meer met gekleurde jongeren kan omgaan, ik pas alléén beter op.
Het komt dus eigenlijk door de media dat je 'voelt' dat het jouw schuld is, dus daar heb je gelijk in.
Edited by luminoKo, 18 March 2010 - 02:38 PM.